2007年12月9日 星期日

Zopf, 我又做聖誕麵包

今年做的, 是瑞士辮子包Zopf, 是他們的節慶食品, 等同意大你的panettone和德國的stollen, 聖誕節做這包, 真好!


這個糖,奶, 蛋,油做的包, 真香甜軟熟呀! 我加了少許糖漬檸橙皮, 更添聖誕氣氛.



A. 高粉350g 鹽5g 糖40g 速酵母 6.5g 蛋1個(約56g) 牛油40g 鮮奶190g(自行調節)


B. 糖漬橙檸皮 , 罌粟子 適量.


1. 將A材料搓成柔軟光滑能拉成薄膜的麵團(這個麵團的膜真起得好靚呀!), 座暖水初發酵50分至2倍大, 分割6份長圓形靜置20分, 搓成6條約30cm的麵條


2. 末發酵50分至2倍, 掃蛋水, 灑罌粟子, 入爐200度焗25-30分鐘


結辮的方法.........哎很難說得, 我又沒拍下........


.......可看菇時的http://hk.myblog.yahoo.com/gooceywong/article?mid=81


真好玩, 但我功力不夠, 搓條的時候遇上麵團中幾粒果粒, 有點粗幼不均


[後記 : 這個包包, 多糖多油多奶, 麵團搓到好軟好滑又起膜, 焗好半天仍好軟熟, 但是放了一天之後已開始老化乾散.............(當然翻熱一會也很軟).........很奇怪的, 麵包的保鮮, 和水份, 揉搓, 中種, 似乎都沒有什麼關係, 和什麼有關呢.......?]

同場加影......


焗好後, 不要提了......雪人曬黑了, gingerbread man, 發得像...........


20 則留言:

  1. 雪人曬黑了^~^,你應該幫他打傘嘛!是否變了熱帶雪人?
    [版主回覆12/10/2007 00:27:00]本來是白雪雪的, 忘了會曬黑.......

    回覆刪除
  2. 好靚呀你的作品。 你是做餅師傅嗎? 好羨慕呢!!!
    [版主回覆12/10/2007 00:28:00]不是呢不是呢!
     
    我做包包只是年多兩年, 多是躲在家只己玩!

    回覆刪除
  3. 曬黑了,你係咪講緊我呀?係沙巴返來後,我已變成隻燒焦貓
    織辮子織上癮嗎?
    [版主回覆12/10/2007 00:29:00]哈哈, 我好想看曬焦貓姐.....呀, 忘了做一個貓面薑餅人
     
    上癮呀, 聽說有8辮和12辮的.......

    回覆刪除
  4. 好彩, 你有幫雪人青春留倩影咋...
    [版主回覆12/10/2007 00:30:00]係呀.......又沒又焗原都白色的呢!.......呀, 有呀, 我想到了!......是蒸........可以嗎?

    回覆刪除
  5. 你個辮子包實在太靚啦.
     
    [版主回覆12/10/2007 07:27:00]yc,
     
    一排冇見了, 祝聖誕快樂呀!

    回覆刪除
  6. 哇哇哇﹗very good渦﹗打辮子之前﹐有無借借moon夫人的秀髮﹐練習下先至上場呀﹖ 如果﹐不想雪人變焦人﹐烘爐不能高過150c,就會白滑滑喇﹗要make sure夠熟wor!
    [版主回覆12/10/2007 07:30:00]嘩, 不用呀, 太太很想我多點休息, 不過我又貪玩, 她已沒我好氣了. 我都要節制一下, 多睡點.
     
    150度, 好下次記住試下先. thx

    回覆刪除
  7. Fatgarfield 肥加菲2007年12月10日 清晨7:53

    Nice bread! And the snowman is so cute, no matter it's a black version.
    [版主回覆12/10/2007 12:37:00]我都好開心聖誕前可玩到這麼多包餅 呀!

    回覆刪除
  8. 你的辮子很好啊, 你好有心機 我亦做了fruit bread, 不過是mini loaves, 沒有辮子了. 聖誕節, 多少都要做点聖誕相關的食物應吓節. 我用了你芝麻包那個食譜, 因為我喜歡個包質, 只是改了糖,鹽的份量.
    [版主回覆12/10/2007 12:38:00]真好呀, 一起做包賀聖誕呀.
     

    回覆刪除
  9. 你啲辮辮包越嚟越靚! 啲薑餅仲靚過出面買! 唔好咁獨食呀!
    [版主回覆12/11/2007 21:27:00]好好玩呀, 所以愈來愈有心機. 還有你地鼓勵呢, 送晒比你地啦!!

    回覆刪除
  10. 個雪人好q喎.
    [版主回覆12/11/2007 21:28:00]太陽出來了, 雪人熔化了

    回覆刪除
  11. 嘩!!!年多已有這麼好的成績,真想拜你為師喔, 我總是做不好,想放棄。
    可惜,你身在加拿大。  要不然......................呵呵呵
    [版主回覆12/11/2007 21:32:00]哎呀, 千萬不要這樣說呀, 笑大人個口呀!!! 我只是玩玩而已, DIY的高手很多很多呢! 介紹妳看一位
     
    http://hompy.netvigator.com/main/comments/kin4430/Weblog/p_img_src_http_netalbum20061?type=comment
     
    再說, 我不是住在加拿大呢!
     

    回覆刪除
  12. 個辮辮包仲靚過出面街買果啲; 個雪人好可愛好盞鬼!
    [版主回覆12/11/2007 21:34:00]謝謝, 我會再研究, 怎樣令包包更軟熟, 不過, 歐洲包總不成用湯種.......

    回覆刪除
  13. 睇左你個包,我都要諗諗整個聖誕包過節先!
    [版主回覆12/11/2007 21:45:00]好的好的, 一於分享吓.
    呀, 你係咪山哥(石修)呀........說笑

    回覆刪除
  14. 個包好靚呀!等我又整下先。
    [版主回覆12/11/2007 21:45:00]好的好的, 記得請我眼睛吃呀!

    回覆刪除
  15. 呢個麭麭好得呀!!
    最難係條馬尾呀!!!!
    [版主回覆12/11/2007 21:45:00]係呀, 鬢辮好好玩的呀!

    回覆刪除
  16. 我每次見到你做的麵包都好想食!!  Fruit bread, I like!! 臨近聖誕時Thomas 差不多每晚都會親手做Stollen...好懷念啊!有機會你一定要去看看!
    [版主回覆12/13/2007 12:17:00]我今朝才吃完呢, 幾天下來, 質感還可以, 但是比希初做好, 已老化了不少. 怎可改善?
     
    Thomas 做 stollen, 真好呢! 不過我比較鍾情panettone. 聖誕去溫哥華........沒機會呢!....
     

    回覆刪除
  17. 我愛小雪人啊!You are really a wonderful bread maker.
    我愛整飽但總整得欠佳,現有些問題請指教:
    1.  我睇外國cookbook,搓飽都不用撻,點解我見香港人會撻一輪嘅?
    2.  instant yeast和active dry yeast的分別?
    3.  用active dry yeast份量是否比較多呢?
    [版主回覆12/13/2007 12:32:00]謝謝, 我只是玩玩吓, 很多東西也未上手呀!
    包包是要累積經驗的, 不過我玩得不夠多呀! 我試試回應, 不對的大家傾吓.
    1. 撻是令麵團迅速起筋和均勻, 撻得越多, 麵團越韌越均勻, 所以做港式包應少用撻. 法包也不應過度均勻, 不過我買的"法國藍帶麵包製作" 倒是全程撻的.......我通常一半摺一半撻, 我還沒機會試撻的程度和包包質感的關係呢!
     
    2. active dry yeast一般要先用水開, 甚至加點麵粉讓它復活, 而 instant yeast就這樣加入麵粉中, 已可以了. 我用過的yeast不多, 覺得dry yeast一般氣味較濃(白神和另一隻英國牌子), 但instant的就較淡味, 我比較喜歡fermipan和saf instant.
     
    3.用量的比例是 instant : dry : fresh = 2 : 3: 6
    假如食譜用6g即用酵母, 可換成大約9g乾酵母或18g鮮酵母

    回覆刪除
  18. 真心話: 望見自己越嚟越進步真係好開心嫁! (我話緊你呀)
    [版主回覆12/13/2007 12:34:00]我都開心咖, 每當做個包出來入得口

    回覆刪除
  19. A moon,
    我最欣賞你做的麵包, 每次都很出色, 相信一定好好味.
    我記得上年做薑餅時都失敗了, 不過我今年會都會再試做, 希望成功啦.
    [版主回覆12/13/2007 21:08:00]哎呀, 真令我面紅 , 我只是玩玩吧了.
     
    今年又試下啦, 阿堅的方好好呀! 我修改了的都ok, 妳也自己試出自己的口味.

    回覆刪除
  20. 你d包真係越做越靚,我就越來越懶了……
    [版主回覆12/14/2007 17:16:00]妳周身不得閒呀, 等得閒d大家又可約埋做吓包

    回覆刪除